Wiosna, czas zadbać o własny organizm

Skończyła się zima i wiosna zagościła już na dobre za naszymi oknami. O tej porze roku zrzucamy kolejne warstwy ubrania i spędzamy więcej czasu na świeżym powietrzu. Niestety, niektórzy z nas po zrzuceniu zimowego swetra czy kurtki odkrywają niepotrzebne zapasy zimowego tłuszczyku. Najczęściej znajduje się on w miejscach, które chcielibyśmy odkryć – to nieprzyjemna konsekwencja zimowego zastoju. Wiosna to też okres kiedy jesteśmy osłabieni i bardziej podatni na różnego rodzaju przeziębienia. Od czego warto więc zacząć wiosenne porządki w naszym ciele.

Witaminy i minerały

Po okresie zimowym w organizmie brakuje nam niestety wielu cennych związków mineralnych i witamin. Wszystkie zapasy zostały zużyte podczas zimy, kiedy nie mamy takiej możliwości ich uzupełniania. Jemy mniej warzyw i owoców a więcej tłuszczów, to naturalne, tego domaga się nasz organizm z nadejściem mrozów. Odpowiednia warstwa tłuszczu chroniła naszych przodków przed zimnem. Wobec tego pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić wiosną to jeść świeże warzywa i owoce, żeby uzupełnić zapasy potrzebnych witamin. Może też skorzystać z suplementów diety, choć to tylko uzupełnienie i na pewno nie zastąpi naturalnego odżywiania.

Świeże powietrze

Kiedy już uzupełnimy niedobory i odzyskamy część sił po wiosennym przesileniu czas na dotlenienie organizmu. Zamieńmy wtedy siłownie i aerobik w klubie na spacery po lesie czy wycieczki rowerowe. Widok zieleni i tlen wdychany podczas spacerów (a nie pot na siłowni) mają korzystny i uspokajający wpływ na nasz organizm. Na świeżym powietrzu po prostu lepiej wypoczywamy a taki lekki wysiłek podczas spaceru pozwoli nam rozruszać mięśnie po zimowej przerwie. Można wybrać się na weekend nad morze lub w góry gdzie okazji do wędrowania będzie więcej a i klimat lepszy niż w dużych ośrodkach miejskich.

Aktywność fizyczna

Kiedy już w miarę odzyskamy siły dzięki dotlenianiu się podczas letnich spacerów i odpowiedniej diecie bogatej w witaminy, czas na gubienie zapasów tłuszczyku. Dozwolone jest wszystko co pozwala zrzucać zbędne kilogramy i kolejne warstwy odzieży bez oporów. Odłączamy się na kilka godzin w ciągu dnia od telewizora czy komputera i odkurzamy rower czy rolki z piwnicy. Dla tych, którzy nie utracili zbyt wiele kondycji polecam bieg po zdrowie. To jedna z najlepszych form aktywności połączonej z efektywnością wpływu na zdrowie i kondycję fizyczną i psychiczną.

Czego nie robimy

Przede wszystkim nie obiecujemy sobie, że zaczniemy „od jutra”, ten termin niestety ma zdolność wydłużania się w nieskończoność. Nie pokonujemy na siłę rozmiarów swojego ciała i nie wciskamy się w za małe ciuch – utrudnia to krążenie. Nie urządzamy długich biesiad przy grillu z dużą ilością piwa i kiełbasy, zdecydowanie lepsza woda i sałatki. Nie spędzamy wolnego czasu przed telewizorem oglądając kolejny tasiemiec seriali przygotowanych na lato. Oglądając mniej reklam będziemy spokojniejsi a wycieczki z miasto pozwolą zregenerować nadszarpnięte pracą nerwy.

1 komentarz »

  1. avatar

    jak sobie tak to czytam to pije actimela – moją dzisiaj 3 porcje ( actimel winogrona actimel ) 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment