Odżywianie zgodne z grupą krwi

Odżywnianie zgodne z grupą krwiDieta to racjonalny sposób odżywiania. Wyróżniamy kilkadziesiąt odmian diet. Niezwykle popularną i praktyczną jest dieta zgodna z grupą krwi. Na przestrzeni tysięcy lat, w różnych odstępach czasu wytworzyły się cztery grupy krwi: O, A, B oraz AB. Dieta związana z odżywianiem zgodnym z grupami krwi powoduje zaspokojenie zapotrzebowania indywidualnego każdej z grupy. Jest to bardzo nowa dziedzina z każdym dniem bardziej zgłębiana i poznawana.

Dzięki właściwemu odżywianiu możemy wyeliminować zbędne produkty dla naszego organizmu. Każdy organizm potrzebuje swoistych dla siebie substancji odżywczych i związków mineralnych. Spożywanie odpowiednich dla danej grupy krwi produktów żywnościowych jest bardzo ważne. Krew odgrywa zasadniczą rolę w sterowaniu systemem odpornościowym, stanowi obronę organizmu przed czynnikami chorobotwórczymi, m.in. wirusami, bakteriami, czy grzybami, tworząc barierę immunologiczną.

Grupa krwi „O”

Osoby z najstarszą na świecie grupą krwi „O” to tzw. mięsożercy.  Stanowią ponad 40% populacji. Posiadają silny układ odpornościowy oraz zdrowy system trawienny. Dzięki wysokiemu poziomowi kwasu żołądkowego, łatwo przyswajają mięso, czerpiąc z niego potrzebne składnik. Duża podatność na schorzenia tj. chroniczne zapalenie jelitowe, artretyzm, czy zespół przewlekłego zmęczenia. Zbyt mała ilość jodu wytwarzana przez tarczycę u osób z grupa krwi „O” może doprowadzić do niższej tendencji poziomu hormonu tarczycy.

Wskazana żywność dla grupy krwi „O”: baranina, cielęcina, dziczyzna, jagnięcina, serca, wątroba, wołowina, dorsz, halibut, łosoś, makrela, morszczuk, okoń, pstrąg, sardynki, sieja, sola, szczupak, śledź, tuńczyk, olej lniany, olej z orzechów włoskich, oliwa z oliwek, olej z pestek dyni, pestki dyni, orzechy włoskie, siemię lniane, fasola aduki, fasola pinto, groch “czarne oczko”, boćwina brokuły, cebula, cebula czerwona, chrzan, cykoria, czerwona papryka, czosnek,  dynia, jarmuż, kalarepa, kapusta włoska, pietruszka, por, rzepa, rzeżucha, sałata rzymska, szpinak, figi, morwa, śliwki, algi, curry, glony morskie, imbir, kozieradka.

Grupa krwi „A”

Osoby z grupą krwi „A” dla dobrego funkcjonowania powinny stanowczo ograniczyć spożywanie mięsa. To typowi wegetarianie. Poprzez odpowiednie odżywanie można wyeliminować choroby tj. rak, cukrzyca czy choroby serca. Osoby z grupą krwi A mają zazwyczaj niski poziom kwasu żołądkowego, przez co słabo trawią białka mięsa. Dla dobrego funkcjonowania organizmu grupa A potrzebuje tylko śladowe ilości tłuszczu. Osoby lubiące kawę nie muszą się obawiać jej złych wpływów. Pita w umiarkowanych ilościach zwiększa poziom kwasu żołądkowego.

Wskazana żywność dla grupy krwi „A”: dorsz, karp, łosoś, makrela, pstrąg, sardynki, sieja, szczupak, ślimaki, mleko sojowe, ser sojowy, oliwa z oliwek, olej lniany i z pestek dyni, masło orzechowe, orzeszki ziemne, pestki dyni, siemię lniane, fasola aduke, fasola azuki, fasola czarna, fasola pinto, soczewica, amarant, gryka, owies, chleb sojowy, wafle ryżowe, mąka i makaron ryżowy, brokuły, cebula, cebula czerwona dynia, chrzan, cykoria, czosnek, kalarepa, kapusta włoska, karczochy, kiełki lucerny, marchew, pasternak, pietruszka por, rzepa, sałata rzymska, szpinak, tofu, ananas, borówki amerykańskie, czarne jagody, cytryny, figi świeże i suszone, grejpfruty, jeżyny, morele świeże i suszone, rodzynki, śliwki świeże i suszone wiśnie, żurawina, czerwone wino, herbata zielona, kawa z kofeiną i bezkofeinowa.

Grupa krwi „B”

Osoby z grupą  krwi „B” są dość typowe. Posiadają bardzo wysoką immunologie organizmu. W dużej mierze nie są narażone na choroby serca i nowotworów.  Mimo dużej odporności organizmu mogą być podatne na zespół chronicznego zmęczenia, osłabienie i wyczerpanie psychiczne, stwardnienie rozsiane czy stany zapalne dróg moczowych. Różnorodna i urozmaicona dieta jest najlepszym wyjściem dla osób z grupą krwi B.

Wskazana żywność dla grupy krwi „B”: dziczyzna, baranina, jagnięcina, królik, dorsz, flądra, łosoś, halibut, makrela, jesiotr, szczupak, morszczuk, sardynki, sola, chude mleko, jogurty, kefir, owcze mleko, ser feta, mozzarella, owczy, serek wiejski, oliwa z oliwek, soja, orkisz, owies, proso, otręby owsiane i ryżowe, mąka owsiana i ryżowa, płatki owsiane, wafle ryżowe, bakłażan, botwinka, brokuły, brukselka, buraki, gorczyca, kapusta: biała, chińska i czerwona, kalafior, marchew, pasternak, papryka: czerwona, zielona i żółta, pietruszka, rzeżucha, ziemniaki, ananas, banany, jeżyny, papaja, śliwki świeże, winogrona: czarne, czerwone, zielone.

Grupa krwi „AB”

Osoby z najmłodszą z grup krwi to osoby posiadające grupę „AB”. Stanowią oni jedynie 2-5%. U osób z grupa krwi AB organizm wytwarza mało kwasów żołądkowych, które potrzebne są do trawienia białek. Osoby te powinny uzupełniać je duża ilością warzyw. Mięso konserwowe oraz wędzone powinno całkowicie zostać wykluczone ze spożywania. Duża skłonność do chorób serca powinna być wyeliminowana poprzez unikanie tłuszczów zwierzęcych i zastępowanie ich oliwą z oliwek (obniżenie cholesterolu).

Wskazana żywność dla grupy krwi „AB”: baranina, indyk, jagnięcina, królik, dorsz, jesiotr, makrela, morszczuk, pstrąg, sardynki, szczupak, ślimaki, jogurt, kefir, kwaśna śmietana, mleko owcze, ser farmer, feta, mozzarella, masło orzechowe, oliwa z oliwek, olej z orzechów włoskich, kasztany, orzechy włoskie, orzeszki ziemne, bakłażan, brokuły, buraki, gorczyca, jarmuż, kalafior, kapusta włoska, kiełki lucerny, ogórki, pasternak, pietruszka, seler, słodkie ziemniaki, orkisz, owies, proso, ryż: basmati, biały, brązowy, dziki, żyto, otręby: ryżowe, owsiane, chleb: z kiełków pszenicy, sojowy, żytni, wafle ryżowe, makaron: orkiszowy, ryżowy, żytni, ananas, cytryna, figi suszone i świeże, grejpfrut, śliwki, winogrona: czarne, czerwone i zielone; wiśnie, żurawina, kawa bezkofeinowa i z kofeiną.

4 komentarze »

  1. avatar

    […] I specjalnie dla tych osób jest dieta antycellulitowa. Niektórzy też decydują się na odżywianie zgodne z grupą krwi, a można też spotkać diety dopasowane do konkretnego znaku zodiaku. Wyróżniamy ponadto diety […]

  2. avatar

    kiedys ludzie nie znali swojej grupy krwi. Siegali po to, co podpowiadal im instynkt. Jedzenie zgodnie z grupa krwi to istna bzdura. Nalezy sie wsluchac w swoj organizm i z niczym nie przeginac!Teraz powymyslano przerozne diety i niezle sie na tym zarabia;)Zapytajmy naszych babc jak kiedys ludzie sie odzywiali?Czy ktos patrzyl jaką ma grupe krwi? Nie bylo cellulitu, ludzie pili duzo wody(nie bylo coli ani fanty), jedli warzywa, owoce…Zycze wszystkim duzo rozumu;)

  3. avatar

    Zgadzam się z poglądem robienia pieniędzy na dietach i nowych trendach w zdrowym stylu życia.
    Jednak są dwa aspekty, które różnią nasze czasy. Pierwsze, jedzenie ma więcej chemii (kiedyś było naturalne) a to też wpływa na wagę – spulchniacze nas tuczą 🙂 A druga rzecz to ruch na świeżym powietrzu, teraz się siedzi i gapi w TV a kiedyś ludzie pracowali w polu i to im wychodziło na zdrowie 🙂 Pozdrawiam

  4. avatar

    Rozumiem, że osoby które nie wprowadziły u siebie tej diety są niedowiarkami. Ja stosuję ją od 10 miesięcy. Celem nie było odchudzanie się lecz problemy z immunologią mojego organizmu. Zmiany dermatologiczne powoli znikają, a jako dodatek po 5 miesiącach stosowania diety ważyłam 62 kg przy 170 cm wzrostu. Waga obecnie jest stała i nie ma znaczenia, że jem teraz więcej. Teraz podpisuję się pod stosowaniem diety zgodnie z grupą krwi obiema rękami i polecam każdemu kto tylko naprawdę chce coś zmienić w swoim życiu. Jem ciasta- piekę je z mąki orkiszowej a masy budyniowe robię na mleku sojowym waniliowym. Tak naprawdę trzeba tylko wymyślić czym zastąpić produkty dla nas złe. Ostatnio stwierdziłam, że nie zaszkodzi mi sto gram koktailu z truskawek- myślałam,że dostałam skrętu kiszek. Ważne jest żeby organizm odtruć i dopiero wtedy jest prawdą że da nam znać że coś mu nie służy.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment