Nordic walking na jesienne spacery

Nordic walking to rodzaj sportu, który polega na marszu z kijami specjalnie do tego przystosowanymi. I choć ten rodzaj aktywności dopiero co zyskuje sobie stałych wielbicieli nie jest to żadna nowa dyscyplina sportu. Nordic walking został bowiem wymyślony już na początku XX wieku jako uzupełnienie letnich ćwiczeń dla narciarzy biegowych. Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że nordic walking nie różni się specjalnie od zwykłego marszu, to w rzeczywistości różnica jest zasadnicza.

Podczas uprawiania tego rodzaju aktywności jaką jest nordic walking, podczas wysiłku pracuje około 90% mięśni całego ciała, ponadto mięśnie są bardziej wzmocnione i wytrzymałe. Sport ten wzmacnia mięśnie barku, tułowia, ramion i kończyn dolnych. Dodatkową zaletą tej dyscypliny jest fakt, że kije do nordic walking odciążają stawy, w związku z tym sport ten polecany jest osobom starszym. Tego rodzaju marsz szczególnie przyda się też osobom, które planują zdobycie jakiegoś szczytu górskiego.

Nordic walking stanowić będzie dla nich doskonałą rozgrzewką i poprawę kondycji przed trudną górską wyprawą. Poza tym podczas uprawiania nordic walking spala się około 40% więcej kalorii niż podczas tradycyjnego marszu. W związku z powyższym ta forma aktywnego wypoczynku jest również doskonałą metodą na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów.

Kolejną zaleta przemawiającą na korzyść nordic walking jest fakt, że sport ten można uprawiać w zasadzie wszędzie. W parku, nad morzem, w górach, czy w lesie- nie ma znaczenia gdzie jesteśmy, wystarczy mieć przy sobie kijki, trochę wolnego czasu i dobre chęci by zacząć trenować. A trenować może w zasadzie każdy bez względu na wiek, czy kondycje. Nordic walking polecany jest również kobietom w ciąży, które mogą spacerować z kijkami w zasadzie końca ciąży.

Według badań uprawianie nordic walking korzystnie wpływa na stan zdrowia gdyż sport ten usprawnia układ oddechowy i układ sercowo-naczyniowy, oraz wzmacnia kręgosłup i łagodzi napięcie mięśni w okolicy barku.

Przy uprawianiu nordic walking należy zwrócić uwagę na kije, które powinny być dopasowane do wzrostu, oraz na samą technikę marszu. Podczas ćwiczeń należy pamiętać o zachowaniu prostej sylwetki, wyprostowanych łokciach i wciągnięciu brzucha. Ręce i nogi mają pracować naprzemiennie czyli: lewa noga – prawa ręka i odwrotnie. Należy też pamiętać o stawianiu kroków naturalnej długości, a stopy stawiać najpierw na pięcie.

Nordic walking to dyscyplina sportu, która przynosi znakomite rezultaty zarówno dla poprawy ogólnej kondycji jak i dla zdrowia. Takie chodzenie przy pomocy kijków rozwija wytrzymałość ramion, zwiększa stabilność i odciąża stawy. Ćwicząc nordnic walking uaktywniamy zdecydowanie większą ilość mięśni i spalamy znacznie więcej kalorii niż podczas zwykłego marszu. Jak widać nordic walking posiada same zalety dlatego właśnie ten rodzaj aktywności zdobywa sobie coraz większe grono wielbicieli.

1 komentarz »

  1. avatar

    Uprawiam jest super samopoczucie i wogole polecam pozdrawiam i zachecam

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment