Jazda na rowerze – czas na relaks, czas na trening

Jazda na rowerzeJednym ze sposobów propagowania zdrowego stylu życia jest na pewno jazda na rowerze. Rower możemy wykorzystać zarówno do krótkich wycieczek krajoznawczych jak i intensywnego treningu. Zaletą jest możliwość przebywania na świeżym powietrzu, co wpływa korzystnie na nasz organizm. Co możemy zyskać dzięki jeździe na rowerze?

Jest kilka aspektów, o których na pewno warto wspomnieć. Są to przede wszystkim trening wytrzymałościowy, odchudzanie a także trening siłowy. Każdy, z tych trzech podanych przeze mnie przykładów może pozwolić nam, jeśli będziemy regularni, osiągnąć pożądane efekty wpływające na nasze ciało.

Jazda na rowerze – trening wydolnościowy

Wydolność naszego organizmu jest praktycznie nieograniczona. Tylko od nas zależy, na jakim poziomie się zatrzymamy. Jeśli jesteśmy osobami, które uprawiają czynnie sport, to jazda na rowerze może być wspaniałym dodatkiem do zwiększenia wydolności naszego organizmu. Uprawiając regularnie jazdę na rowerze, możemy dojść do takiego poziomu wydolności, że będziemy w stanie jeździć na rowerze bez przerwy po kilka godzin. Przy okazji zwiększa się nasz metabolizm a także tracimy ewentualne zbędne kilogramy. O tym w dalszej części.

Jazda na rowerze – odchudzanie

Na pewno każdy z nas chciałbym posiadać na brzuchu kaloryfer – w przypadku mężczyzn a także smukłe i jędrne nogi w przypadku kobiet. Jeśli chcemy osiągnąć te „męskie fałdy” na brzuchu, najpierw trzeb zrzucić nadmiar tego, co już posiadamy, mowa o tłuszczu. Z nawet najmniejszą jego ilością, nie będziemy w stanie niemal nigdy zarysować wspaniałych mięśni brzucha, jakimi możemy się chwalić. Jazda na rowerze to znakomicie wpływa na spalanie tłuszczu.

Musimy jednak pamiętać, że właściwa tkanka tłuszczowa zaczyna ulegać spalaniu dopiero po pół godzinie intensywnego treningu. Jak ma się to do jazdy na rowerze? 2-3 treningi w tygodniu, które będą trwały około godziny (i będzie to intensywny wysiłek) sprawią, że masa naszego ciała zacznie powoli spadać a przecież o to właśnie chodzi! Nikt z nas nie chce wyglądać jak beczka, chcielibyśmy mieć piękne, wykształcone ciało.

Jest to długotrwały proces, który należy rozpocząć od spalania tkanki tłuszczowej – utraty wagi. Tutaj przyjacielem okaże się bez wątpienia jazda na rowerze. Podobnie sprawy mają się w przypadku kobiet: na początku była mowa o smukłych i jędrnych nogach. Nic prostszego! Potrzebujemy jedynie kilku godzin tygodniowo, sprawnego rowerka i dobrych chęci. Jazda na rowerze pobudza do działania przede wszystkim mięśnie nóg: mięśnie łydek, ud, mięśnie czworogłowe.

To dzięki ich ukształtowaniu nasze nogi nie posiadają zbędnego tłuszczu wyglądając bardzo atrakcyjnie. Również inne partie mięśni zostaną zaangażowane w pracę. Biodra, mięśnie grzbietu i, wspomniane wyżej, mięśnie brzucha. Wydolność naszych płuc się zwiększa, czujemy się chętni do podejmowania wyzwań dnia codziennego, rozwijamy wiele partii mięśniowych naszego ciała – czego chcieć więcej?

Rower a trening siłowy

Nie jedna osoba powie, że w sporcie nie liczy się tylko bezsensowne pedałowanie, które zbije masę naszego ciała. Możemy zastosować również większe obciążenie podczas jazdy na rowerze poprzez szybsze pedałowanie lub jazdę pod górkę. Wtedy nie musimy wydawać ciężko zarobionych pieniędzy na specjalistyczne przyrządy do ćwiczeń kulturystycznych. Rower bowiem zastępuje nam siłownie.

Ten rodzaj treningu uruchamia o wiele więcej partii mięśniowych, które poddawane wysiłkowi kurczą i rozkurczają się co chwilę, dając w ten sposób efekt przyrostu – identycznie jak podczas ciężkiego treningu na siłowni. Trening siłowy z wykorzystaniem roweru, odpowiednio stosowany pomaga nam także zwalczyć m.in. ból pleców, z którym boryka się coraz więcej ludzi. Dzięki tzw. przerzutkom w rowerach możemy indywidualnie dostosować siłę pedałowania, z jaką chcemy uprawiać ten wspaniały sport.

Reasumując – wykorzystanie roweru do treningów

Jazda na rowerze to sport dla każdego, nie wymaga jakiegoś specjalistycznego sprzętu do rozwijania każdej, innej partii mięśniowej. Dzięki jeździe na rowerze jesteśmy w stanie osiągnąć zadziwiające rezultaty, które widać i czuć będzie już po kilku godzinach treningu. Pamiętajcie, że początki są zawsze trudne. Najważniejsze to zaangażowanie i nie poddawanie się. Rezultaty zadowolą niejednego i gwarantuje, że będziemy należeć do ludzi, którzy nie tylko będą ćwiczyć, ale również znakomicie się relaksować podczas jazdy na rowerze.

1 komentarz »

  1. avatar
    Karolina Says:

    Za oknami wiosna, wkrótce już lato więc nie ma sensu marnować czasu siedząc przed telewizorem, zdecydowanie lepiej jest aktywnie spędzać wolny czas. Ja uwielbiam biegać, pływać a od niedawna również jeździć na rowerze. A wszystko za sprawą prezentu jaki dostałam od męża. W dniu urodzin stanął w progu ze ślicznym białym rowerem Mio Giant 🙂 i od tej pory razem sobie jeździmy w sobotnie lub niedzielne popołudnie za miasto 🙂

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment