Jak zadbać o zdrowie jesienią

Jesień jest porą roku trudną dla naszego zdrowia, odporności, wyglądu skóry oraz samopoczucia. Jednak deszczowa pogoda, chłód i smutno spadające z drzew liście nie mogą powodować u nas uczucia rezygnacji kończącego się często zasiadaniem w fotelu z kubkiem herbaty. Chłodne miesiące to czas kiedy każdy z nas musi w aktywny sposób zatroszczyć się o swoje zdrowie i urodę.

Według badań naukowych w chłodnych miesiącach zjadamy średnio 6-7% kalorii więcej niż wtedy gdy jest ciepło. Gdy na dworze jest zimno zaczynamy pochłaniać większe ilości węglowodanów. Zjawisko to powoduje, że w tym okresie niezwykle trudne staje się dla nas zrzucenie zbędnych kilogramów, czasem wręcz niemożliwe bo robimy coś przeciwnego i przybieramy na wadze.

Dieta oczyszczająca

Często w styczniu postanawiamy zacząć oczyszczanie naszego organizmu z toksyn. Dieta oczyszczająca, jak twierdzą naukowcy powinna zostać zastosowana już we wrześniu lub październiku, kiedy to pozbycie się z ustroju szkodliwych substancji ułatwi nam walkę z infekcjami i wyraźnie wzmocni naszą odporność.

Gdy na dworze jest zimno znacząco spada wilgotność powietrza, a co za tym idzie pojawiają się problemy z suchością skóry, usta pierzchną, niektóre choroby skórne się nasilają, szybko pojawiają się odmrożenia na źle zabezpieczonych częściach ciała. Konieczne staje się regularne nawilżanie skóry. Jeśli nie wystarczają tradycyjne kosmetyki dostępne w drogeriach konieczna jest konsultacja dermatologiczna.

Witaminy i ćwiczenia

Spadek wilgotności powietrza ma ogromny wpływ na odporność naszego ustroju na infekcje. Zdaniem dietetyków zachodnich oraz medycyny chińskiej powinno się jeść owoce rosnące w danej porze roku. Warzywa i owoce, które występują jesienią są w tym czasie najświeższe i co najważniejsze posiadają ogromne bogactwo witaminy C, beta-karotenu, a także innych składników odżywczych potrzebnych organizmowi o tej porze roku. Jedzmy między innymi cukinie, dynie i jabłka, a także brukselkę oraz brokuły.

Nasza odporność skorzysta także na regularnym wysiłku fizycznym. Jeśli nie lubimy ćwiczyć zmobilizujmy się do codziennych spacerów, które pomogą nam w obronie przed infekcjami oraz poprawią nasze samopoczucie i połączone z odpowiednią dietą pomogą osiągnąć i utrzymać idealną sylwetkę.

Kolejnym sposobem na wzmocnienie organizmu w czasie jesiennego ochłodzenia jest regularne przyjmowanie suplementów diety, bogatych w witaminę C, która jest w tym okresie niezbędna. Jeśli chcemy wzmacniać się naturalnie możemy skorzystać z rad naszych babć i spożywać cebulę, czosnek oraz por, które wspomagają układ immunologiczny. Pomogą także gdy już zachorujemy.

Dbajmy o siebie

Sposobów na zachowanie zdrowia jesienią jest wiele. Jednak dopiero ich połączenie i kompleksowe dbanie o siebie pozwoli nam w pełni cieszyć się nawet chłodną porą roku bez przeziębień i grypy. Nie poddawajmy się smutnej atmosferze jesiennej szarugi. Zadbajmy o siebie i cieszmy się życiem, zdrowiem i pięknym wyglądem. Wszystkie te czynniki podniosą nasze samozadowolenie i pomogą uniknąć jesiennej chandry. W takim razie nie ma na co czekać bo wszystko zależy tylko od nas.

1 komentarz »

  1. avatar

    ja mam 11 lat i chce dbać o siebie staram sie jesc 5 porcji warzyw owocow lub soku dziennie ale nie zawsze sie udaje 🙁

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment