Dieta Montignaca

Autorem tej popularnej diety jest Doktor Michael Montignac, który po wnikliwych badaniach doszedł do wniosku, że powodem tycia nie są posiłki o zbyt dużej wartości kalorycznej, lecz ich złe skomponowanie. Autor określił indeks glikemiczny produktów (IG) i podzielił węglowodany na dwie grupy: dobre (o niskim poziomie IG) i złe (o wysokim poziomie IG). Dieta metodą Montignaca opiera się na odpowiednim doborze produktów spożywczych. Nie wymaga ona ograniczeń co to ilości spożywanego jedzenia, ani skrupulatnego liczenia spożywanych kalorii.

Właściwy dobór produktów spożywczych pozwala jeść do syta i chudnąć. W doborze produktów należy trzymać się ich indeksu glikemicznego, który określony jest w opracowanej przez Montignaca tabeli produktów. Aby zatem chudnąć bez uczucia głodu należy trzymać się następujących zasad. Po pierwsze nigdy nie należy łączyć w jednym posiłku produktów o wysokim IG z tłuszczami. Podstawowa zasada tej diety Montignaca polega na tym, że nigdy nie łączymy w posiłkach węglowodanów z tłuszczami.

Po posiłku zawierającym węglowodany należy poczekać przynajmniej trzy godziny zanim zjemy coś, co zawiera tłuszcz. Należy też całkowicie wyeliminować z diety cukier, dozwolone jest natomiast używanie słodziku. Należy też wyeliminować ziemniaki i biały ryż, ograniczyć mocną kawę, czarną herbatę, alkohol i słodzone napoje gazowane. Należy spożywać trzy posiłki dziennie, kolacja koniecznie przed godziną 18-tą, a między posiłkami należy pić nie gazowaną wodę mineralną.

Nie należy pić bezpośrednio przed, ani w trakcie posiłków. Śniadanie powinno opierać się o produkty węglowodanowe z mała ilością białka, obiad powinien być bogaty w białko i tłuszcz. Zaś kolacja powinna być posiłkiem węglowodanowo-białkowym lub białkowo -tłuszczowym. Owoce należy jeść oddzielnie i najlepiej na czczo, dozwolone jest pieczywo jedynie pełnoziarniste, a makaron powinien być zawsze półtwardy(aldente). Posiłki należy komponować tak by nie łączyć mięsa z kaszami i makaronami.

Mięso jemy tylko z surowymi, lub gotowanymi warzywami. Soki pić najlepiej ze świeżych owoców i przygotowywać je tuż przed spożyciem. Należy jeść dużo warzyw bogatych w błonnik i do potraw używać świeżych ziół. Należy też maksymalnie ograniczyć spożywanie tłuszczów nasyconych i zastąpić je tłuszczami nienasyconymi, które korzystnie wpływają na zdrowie.

Dieta Montignaca polega na odpowiednim komponowaniu produktów spożywczych, tak by łączyć ze sobą tylko te produkty, które razem łatwo się trawią i nie zalegają w żołądku. Podczas tej diety chudnie się dość powoli, bo około 1 kilograma w ciągu tygodnia, ale za to efekty są trwałe. Dieta tą metodą pozwala zrzucić zbędne kilogramy i zachować właściwą wagę ciała. Ponadto właściwy pobór tłuszczów, zalecany w tej diecie, pozwala chronić serce i naczynia krwionośne. Dieta ta przez właściwe łączenie produktów pozwala poprawić fizyczną i psychiczną kondycję organizmu.

1 komentarz »

  1. avatar

    Dzięki za przydatne informacje, choć i tak wolę dietę śródziemnomorska.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment