Dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii jest chyba jedna z najczęściej stosowanych diet na świecie. Polega na takiej kombinacji posiłków, by ich dzienny bilans energetyczny nie przekroczył 1000 kalorii, przy jednoczesnym dostarczeniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników. Organizm dorosłego człowieka potrzebuje dziennie od 2500 do 3000 kalorii. Jest to uzależnione od płci i trybu życia. Kobiety potrzebują trochę mniej kalorii niż mężczyźni, osoby pracujące fizycznie trochę więcej, niż osoby pracujące za biurkiem.

Dieta 1000 kalorii zakłada więc zmniejszenie dziennej dawki kalorii o około 2/3. Organizm otrzymując mniejszą ilości kalorii będzie zużywał zmagazynowany tłuszcz, co w rezultacie przejawia się utratą kilogramów. Zmniejszenie dostarczanych kalorii w stosunku do potrzeb organizmu nieuchronnie prowadzi do chudnięcia.

Przygotowanie posiłków w trakcie diety

Cały sekret diety polega na tym, by potrafić sobie samemu tak skomponować posiłki, by nie przekroczyć dozwolonej dziennej dawki kalorii. Dieta 1000 kalorii zakłada spożywanie dziennie 5 posiłków: dwa śniadania, obiad, podwieczorek i kolacja. Śniadanie to najważniejszy posiłek całego dnia, jego wartość energetyczna powinna wynosić 250 kal., drugie śniadanie 100 kal., obiad ok. 350, podwieczorek 200 i wreszcie kolacja tak 100kal. Oczywiście liczby te mogą ulegać pewnym niewielkim wahaniom, ważne by suma wszystkich pięciu nie przekroczyła magicznej liczby 1000 kalorii.

Jeżeli chcemy swobodnie stosować tę dietę niezbędne jest zapoznanie się z tabelą kaloryczną. Najlepiej mieć ją „pod ręką „ by w każdej chwili sprawdzić wartość kaloryczną przygotowywanej potrawy. Ponieważ posiłki, ze względu na ograniczoną zawartość kalorii nie będą zbyt obfite, warto przed każdym wypić szklankę wody, co pozwoli w pewnym stopniu wypełnić żołądek. Przygotowywane posiłki pokrójmy na cienkie plastry i jedzmy je na mniejszych talerzach, pozwoli to stworzyć pozory obfitości. Pamiętajmy, że je się również wzrokiem. Aby poczuć się bardziej sytym należy jeść powoli i dokładnie przeżuwać jedzenie. Najważniejsze jest aby przygotować odpowiednie posiłki.

Ograniczamy spożywanie tłuszczy

Ponieważ cały fenomen tej diety polega na tym, żeby nie przekroczyć 1000 kalorii należy w menu ograniczyć spożywanie tłuszczy, które są najbardziej energetycznym składnikiem pożywienia. Należy też całkowicie zrezygnować ze spożywania cukru. Eliminujemy z menu takie produkty jak słodycze, tłuste mięsa, tłuste sery i alkohol. Dostarczają one duże ilości tzw. pustych kalorii. Posiłki opieramy zaś na chudym mięsie, rybach, owocach i warzywach, oraz chudych produktach mlecznych. Należy też pamiętać o spożywaniu dużej ilości płynów. Minimum to 2 litry dziennie, najlepiej nie gazowanej wody mineralnej, ale mogą też być świeże owocowe soki.

Dieta 1000 kalorii pozwoli schudnąć przy jednoczesnym dostarczaniu do organizmu potrzebnych składników białka, witamin, węglowodanów i innych. Po jej zakończeniu należy jednak pamiętać o stopniowym, a nie gwałtownym wzroście spożywanych kalorii. Dieta 1000 kalorii to łatwy i przede wszystkim zdrowy sposób na spadek wagi. Dlatego tak często polecana jest przez dietetyków.

2 komentarze »

  1. avatar

    dieta 1000moze byc i smaczna i skuteczna pod warunkiem ze jest dobrana pod każdego indywidualnie a nie jedna dla wszytskich bez względu co lubisz bądz jakie masz problemy zdrowotne ja byłam u dietetyka anety z halsy i jestem bardzo zadowolona

  2. avatar

    Dla mnie okazała się najlepsza dieta strukturalna. Wystarczy dobrać sobie odpowiednią kaloryczność i mogą ją stosować przede wszystkim osoby dbające o zdrowy styl życia. Zmieniłam swoje nawyki żywieniowe, zaczęłam uprawiać sport i teraz dopiero czuję, że naprawdę żyję. Nie mam już problemów z przemianą materii i czuję się pełna energii.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment