Ćwiczenia fizyczne na poprawę samopoczucia

O korzystnym wpływie sportu na nasze zdrowie każdy zapewne wiele słyszał. Sport, ćwiczenia i wszelkiego rodzaju ruch to jedne z wyznaczników zdrowia, dobrego samopoczucia i ładnego wyglądu. Ruch i ćwiczenia fizyczne to także jeden z elementów zdrowego stylu życia, który ostatnio jest ogólnie propagowany w związku z rosnącą liczba osób z nadmierną otyłością. Już od najmłodszych lat powinno dbać się o kondycję. W tym celu zwiększono nawet liczbę lekcji wf-u w szkołach. Ale i ci, którzy wyrośli już ze szkolnych ław też powinny systematycznie ćwiczyć.

Ćwiczenia fizyczne wykonywać można na specjalnie do tego przeznaczonych urządzeniach, które to znajdziemy w każdej siłowni. Każde ze znajdujących się tam urządzeń służy do ćwiczenia innej partii ciała. Bieżnie, atlasy, rowerki i sztangi to tylko niektóre z urządzeń do wykonywania ćwiczeń fizycznych. Urządzenia te w większości mają możliwość regulowania prędkości bądź też ciężaru i intensywności ćwiczeń. Ćwiczenia na siłowni poprawiają kondycję fizyczną, kształtują i rzeźbią sylwetkę.

Aeorbik i gimnastyka

Inną formą ćwiczeń fizycznych jest aerobik. Ta popularna szczególnie wśród kobiet forma ćwiczeń polega na intensywnym ćwiczeniu w grupach wszystkich mięśni ciała. Aerobik poprawia ogólną kondycję organizmu i pozwala skutecznie zrzucić nadmiar kilogramów. Ale nie wszyscy mają możliwość lub czas na to by korzystać z siłowni czy fitness klubu. Nie oznacza to jednak, że nie mogą oni skutecznie ćwiczyć. Ćwiczenia fizyczne można bowiem wykonywać samemu, bez korzystania z pomocy jakichkolwiek urządzeń.

Skuteczne i przynoszące pożądane rezultaty ćwiczenia wykonywać można we własnym domu. Skłony, przysiady czy brzuszki to ćwiczenia do wykonywania, których potrzebujemy jedynie odrobiny wolnego miejsca w mieszkaniu. Specjaliści zalecają ćwiczyć rano. Taka poranna gimnastyka do doskonały sposób na skuteczne przebudzenie i rozruszanie się przed pracą. Już piętnaście minut gimnastyki dziennie pozwala zachować kondycję i dobre samopoczucie.

Biegamy

Jeżeli natomiast pogoda na to pozwala to doskonałym rozwiązaniem jest ćwiczenie na świeżym powietrzu. Jogging, poprzedzony skłonami i przysiadami, to doskonała metoda na rozciągnięcie mięśni i zachowanie kondycji. Dodatkowo ćwiczenia na świeżym powietrzu pozwalają na lepsze dotlenienie organizmu. Dzięki temu poprawiamy przemianę materii i przyspieszamy spalanie tłuszczy w organizmie.

Ćwiczenia fizyczne to doskonały sposób na poprawę kondycji i ogólnego samopoczucia organizmu. Ćwicząc ujędrniamy ciało i przyspieszamy spalanie kalorii. Ćwiczenia zatem mają pozytywny wpływ na zdrowie i wygląd. Ćwicząc czujemy się młodsi i atrakcyjniejsi, mamy więcej energii i siły. Każdy może znaleźć ćwiczenia odpowiednie do własnej kondycji i możliwości. Jednak aby ćwiczenia przyniosły pożądane efekty powinny być wykonywane regularnie. Tylko systematyczne ćwiczenia dają rezultaty i widoczne efekty.

3 komentarze »

  1. avatar
    Karolina Says:

    Mam wrażenie, że ludzie nadal podchodzą z dystansem do aktywnego trybu życia. Nie rozumiem takiego zachowania, tym bardziej, że wielu lekarzy zachęca do uprawiania sportu, który doskonale wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. Na początku biegałam, później dołączyłam do tego pływanie a od niedawna jeżdżę na rowerze. Razem z mężem bierzemy też udział w akcji Gianta „Przejedź z nami 100 tys km” i co tydzień dodajemy jakąś swoja trasę i przejechane km. Powinno być zdecydowanie więcej takich akcji, które zachęcałyby ludzi do sportu i aktywnego-zdrowego stylu życia.

  2. avatar
    Piotr Ferens Says:

    W zupełności się zgadzam. Nawet niewielka dawka regularnych ćwiczeń znacznie poprawia samopoczucie. Człowiek, który ćwiczy choćby 2-3 razy w tygodniu, o wiele lepiej radzi sobie ze stresem i różnymi problemami, ponieważ może się wyładować. Kolejną sprawą jest poprawa kondycji oraz wyglądu. Uważam, że osoby które mają dobrą kondycję i dodatkowo dobrze wyglądają są po prostu bardziej zadowolone z życia gdyż są zadowolone z siebie i swojego wizerunku.

    Dodatkiem do aktywności fizycznej powinno być dobre odżywianie się. Nie mam tu na myśli jakichś restrykcyjnych diet, tylko jedzenie zdrowych rzeczy i nie opychanie się na noc.

  3. avatar

    Osobiście nie wyobrażam sobie tygodnia bez przynajmniej kilku godzin na rowerze. Jak dla mnie zawsze był to rewelacyjny sposób na relaks i poprawę kondycji.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment